poniedziałek, 6 lutego 2012

Maślane ciasteczka na poniedziałkowy wieczór ;)

Hej ;)
Jak wiecie,albo  i  nie wiecie :D uwielbiam gotować, uwielbiam eksperymentować w kuchni . Czy  w takim razie mogę to uznać jako  moją pasje oprócz kosmetyków i ubrań? Tak,zdecydowanie tak.
Lubię gotować smacznie i  zdrowo, czasami  z fantazją, lubię szperać po internetowych  przepisach i  czerpać inspirację od innych. Lubię odkrywać nowe smaki.  Nie wiem czy  wy też tak  macie, ale w kuchni  lepiej się czuje gdy  jestem sama, wtedy  wiem co  mam zrobić, co  z cym połączyć czy  jak  to doprawić. Mogę trochę improwizować ;p
Uwielbiam natomiast dotrzymywać towarzystwa mojej mamie w kuchni,która uwierzcie mi robi  nieziemskie rzeczy !!! a jaki  zapach  mmm... ( troszkę mi się tęskni za obiadkami mamusi :D )
Teraz w okresie zimowym raczej mało sięgam po owoce,które nie są tak w pełni dojrzałe jak  latem świeże i  pachnące. Wtedy  koktajle,desery itp stanowią number one ! Ostatnio mam fazę na pieczenie ciast i ciasteczek i to  wszelkiego  rodzaju od maślanych po czekoladowe nie wspominając cieście francuskim czy muffinach <3
Ostatnio koleżanka pokazała mi stronkę : http://www.malacukierenka.pl/ ,której autorką tej strony jest  Natalia Kudela. Zajrzyjcie tam konieczne ! niesamowite przepisy, po prostu palce lizać !


Dzisiaj  właśnie naszła Mnie ochota na maślane ciasteczka.
SKŁADNIKI:

  • 2szklanki mąki ,
  • 2 łyżki cukru pudru,
  • pół kostki masła,
  • 2łyżki kwaśnej śmietany,
  • 2żółtka,
  • cukier waniliowy,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • tłuszcz do blachy,
    Składniki ciasta wyrobić,zawinąć w folię i schłodzić w lodówce pół godziny.Ciasto rozwałkować ,wycinać ciasteczka o dowolnych kształtach.Można posypać cukrem.Upiec na złoto.W szczelnym pudełku można przechowywać klka dni i będą chrupiące ;)


    Ja zrobiłam 2 ciasta do jednego  dodałam troszkę kakao,wyszły przepyszne! do herbatki w sam raz ;)
    Smacznego! ;







A jak  to  jest  u  Was? lubicie gotować same? czy  wolicie z kimś? I  co  najbardziej  lubicie kuchcić? ;)


Buziaki

2 komentarze:

  1. Ja niestety nie mam daru do pieczenia :) ale takie ciasteczka może mi się uda zrobić :D
    najlepiej wychodzą mi sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno uda Ci się zrobić to nic trudnego! Mogą Ci wyjść o wiele ładniejsze bo ja zawsze coś przekręcę i czasami wyjdzie nie wiadomo co, ale ważne że są pyszne ;)Jak masz jakieś fajne przepisy to pisz śmiało
      Pozdrawiam

      Usuń