czwartek, 12 lipca 2012

Tea Tree Oil - Olejek z drzewa herbacianego.

Cześć Dziewczyny !

Dzisiaj 'cudo' ,które prawdopodobnie jest lekarstwem na wszystko za dosłownie parę groszy. Mowa o olejku z drzewa herbacianego. Kupiłam go we względu na rewelacyjne działanie antybakteryjne ( od czasu do czasu zawita u mnie jakiś nie przyjaciel ! ) . A tego nie chcemy...

 Olejek herbaciany jest przeźroczystą, żółtawą cieczą o intensywnym korzennym zapachu i bardzo nieprzyjemnym smaku, ma mocne działanie bakteriobójcze i grzybobójcze.
Olejek działa również grzybobójczo, dezynfekująco, przeciwbólowo, przeciwświądowo-ściągająco na pory skóry i ogólnie regulująco,ma również mocne działanie antywirusowe.

Kolejną zaletą olejku z drzewa herbacianego jest to, że łatwo przenika przez skórę i działa bakteriobójczo na bakterie beztlenowe wywołujące zmiany trądzikowe (Propionibacterium acnes).
Z tego powodu firmy kosmetyczne wykorzystują go jako składnik preparatów do pielęgnacji skóry trądzikowej, takich jak środki do oczyszczania twarzy czy kremy pielęgnacyjne.
Kosmetyki te są zwykle dobrze tolerowane przez skórę, nie powodują zbytniego wysuszenia i podrażnienia. Niektórzy specjaliści medycyny naturalnej polecają stosowanie olejku z drzewa herbacianego w formie nierozcieńczonej bezpośrednio na zmiany trądzikowe. Jednak przy takim jego aplikowaniu trzeba zachować szczególną ostrożność, bo u niektórych wrażliwych osób olejek stosowany bezpośrednio na skórę może wywołać podrażnienie lub zmiany alergiczne.

                    

                

Olejek z drzewka herbacianego można stosować w kosmetyce w następujący sposób:

   *w kominkach do aromaterapii
   * jako dodatek do kąpieli
  *  jako dodatek do kremu
   * jako dodatek do kąpieli stóp 
    *w toniku do twarzy
   * jako dezodorant
    *w nawilżaczu powietrza  
    * do masażu
   * jako dodatek do maseczek 
   * w płynie do płukania ust
  *  do uszlachetniania szamponów
   * znakomity do inhalacji
     * do pozbycia się łupieżu
    * na ból głowy

                                          Używałyście tego olejku ? Dajcie znać jak się sprawdził !
Kisses,
Ania

28 komentarzy:

  1. uzywamy i lubimy:) na okazjonalnych nieprzyjaciol dziala zabojczo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba muszę się kiedyś skusić.

    OdpowiedzUsuń
  3. oo, dzieki, brzmi interesująco!

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie go ostatnio zakupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też używam jak mi jakiś niemiły gość się pojawi ;D fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Kochana kupisz w aptece,w sklepach z naturalnymi kosmetykami, allegro... ;)

      Usuń
  7. Nie używałam, ale brzmi ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę też go zakupić, bardzo ciekawi mnie czy u mnie zadziała. Zastanawiam się tylko czy nie podrażni, ale cóż trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana musisz uważać jeżeli używasz do na twarzy. Na całą twarz nie każą rozprowadzać, raczej na pojedyncze punkty, z tego względu,że jest bardzo silny .

      Usuń
  9. Hello!
    After visiting your blog, I invite you to join us in the "International Directory Blogspot".
    "International Directory Blogspot" is made of thousend of blogs from 135 countries. If you join us and follow our blog, you will have many more visitors.
    It's very simple, you just have to follow our blog, enter your Country and your blog url in a comment, and you will be automatically integrate into the Country list.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world and to share different passions, fashion, paintings, art works, photos, poems.
    So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
    I think this community could also interest you.
    We ask you to follow the blog "Directory" because it will give you twice as many possibilities of visits to your blog!
    Thank you for your understanding.
    Please follow our blog, it will be very appreciate.
    I wish you a great day, with the hope that you will follow our blog "Directory".
    After your approval to join us, you will receive your badge
    Regards
    Chris
    I follow your blog, I hope it will please you
    To find out more about us, click on the link below:
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam naturalne sposoby w pielęgnacji! Miałam kiedyś taki olejek ale stosowałam tylko jako zapach do podgrzewacza, jeden z najlepszych aromatów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę spróbować dać parę kropel do podgrzewacza, i dzisiaj spróbuje do kąpieli ! Podobna działa odprężająco...

      Usuń
  11. Nie uzywałam, ale zaciekawil mnie Twoj opis :))
    Pozdrawiam, Klaudia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam do mnie na rozdanie :
    http://margaritkaaa.blogspot.com/2012/07/gosiaczkowe-rozdanie-urodzinowe.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mnie zaciekawił i chyba go kupię bo ostatnio coraz więcej nieprzyjaciół mam na twarzy :(

    OdpowiedzUsuń
  14. ja nie uzywalam ale chetnie sprobuje bo jak nie mam zadnych problemow z cera nie uzywam nawet pokladu tak ostatnio zdarza mi sie ze czasem pojawi sie jakis wrog na horyzoncie;D obserwuje i zapraszam czesciej:)!

    OdpowiedzUsuń
  15. Olejek wielofunkcyjny :)) dziękuję za komentarz, obserwuję i zapraszam również do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. używałam z TBS i na krosty oraz zaskórniki jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana :) Przeceniasz mnie. Wiesz jak ja chciałabym mieszkać w UK? Niestety, mieszkam w Polsce. W Wielkopolsce na dokładkę wiec nic ciekawego :)

    Buziak :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Używałam kiedyś olejku z drzewa herbacianego na trądzik;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja używam jako dodatek do płynu do czyszczenia pędzli http://kashtaniac.blogspot.com/2012/02/zrob-to-sam-pyn-do-czyszczenia-pedzli.html
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za radę na moim blogu ;) uwielbiam ten olejek, działa świetnie na "niespodzianki" na mojej twarzy. Bardzo przyjemnie czyta mi się Twoje wpisy, dlatego już Cię dodałam do obserwowanych ;) odwiedzaj tez mnie czasem, jak znajdziesz chwilkę, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cześć :):) Nawet nie wiedziałam że ten olejek ma tak ogromny zakres działań, muszę wypróbować, mnie by interesowało jak działa na włosy. Dzięki pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń