środa, 1 maja 2013

Zadbaj o sobie usta - pięlęgnacja.

Która z nas nie marzy o pięknych i zadbanych ustach. To naprawdę nic trudnego,każda z nas może osiągnąć ten efekt wystarczy tylko odpowiednia pielęgnacja.

Usta to również nasza wizytówka, najbardziej pożądana przez mężczyzn. Nie wiem czemu,ale ja uwielbiam patrzeć na czyjeś ...

Skóra na ustach jest szczególnie wrażliwa i czasami bardzo trudno jest ją zregenerować, pamiętajmy o tym,że pomadka bądź błyszczyk na 'nie zadbanych' ustach nie wygląda zbyt atrakcyjnie,nawet przy pięknym makijażu . Niektóre źródła podają, że jest około 7 razy cieńsza od skóry dłoni! W dodatku jest bardziej podatna na wysuszenie i pękanie.

Chcę Wam pokazać w jaki sposób ja pięlęgnuje swoje usta. Szczególnie w okresie  zimowym , borykam się ze suchością i spierzchniętymi ustami, co czasami doprowadza mnie do szału: popękane usta, ból, szczypanie itp. 


Peeling.

Przede wszystkim powinnyśmy zacząć od peelingu ust. To jeden i chyba najważniejszy krok,żeby usunąć martwy naskórek z ust i jednocześnie je wygładzić.
Na rynku możemy dostać gotowe peelingi bądź scruby, ja obecnie używam polecam z Lush'a Bubble Gum.
Pięknie pachnie,przyjemnie się go używa i robi to co ma robić ;)
Gdy nie chcemy wydawać pieniążków możemy zrobić same peeling do ust, do tego będzie nam potrzebne:
 cukier i odrobina oliwy z oliwek,albo miód. Po takim zabiegu nasze usta będą kusić ;)

                                                  
Masaż ust.
Mało osób wie, jak równie ważną rzeczą jest masaż ust. Potrzebna nam będzie do tego najlepiej miękka szczoteczka do zębów. Usta masujemy bardzo delikatnie przez 1 minutę kolistymi ruchami. Zabieg najlepiej wykonać przed snem.

Pomadka ochronna,balsam,maści,witaminy.

Tutaj mamy spore pole do popisu,ponieważ istnieje mnóstwo preparatów,które mogą nam ułatwić życie i pozostawią nasze usta lśniące,miękkie i ponętne.

* Najlepszą i najtańszą rzeczą jest nic innego jak maść z witaminą A,którą działa bardzo zmiękczająco i nawilżająco, a także regeneruje naszą skórę.

                                                
* Na usta świetnie działa również masło shea, wazelina, sok z ogórka albo olejek kokosowy. Wystarczy,że posmarujemy usta i zostawimy na 10minu.

* Nivea, Lip Butter - dla mnie to najlepsze lekarstwo i masełko do ust. Działa wprost rewelacyjnie, świetnie nawilża i pozostawia bardzo przyjemny malinowy zapach. Używam go na noc, jest bardzo gęsty i przyjemny w użyciu. Nie długo bedzie o nim oddzielna recenzja bo warto!

                                                   

* Balance Me- naturalny błyszczyk do ust,który równie zostawia je pięknie nawilżone i lekko powiększone.

* Yu-Be krem do skóry suchej z nutką mentolową.

                                                    
Domowe sposoby.
* Najlepszym domowym sposobem jest miód. Działa on głównie regenerująco i nawilżająco, jest to najlepsze lekarstwo na suchą i spierzchniętą skórę ust. Usta należy posmarować grubą warstwą miodu, a po 5-10 go zmyć.

* Na wargi świetnie działa także zimny masaż. Poprawia on ukrwienie, wzmacnia oraz ujędrnia naskórek.
Kostkę lodu owiniętą cienką bawełną należy przeciągnąć kilkakrotnie po wargach. Zabieg powinno się powtarzać raz w tygodniu.

* Dość znanym zabiegiem jest też zabieg polegający na nałożeniu maseczki składającej się z: pokruszonych dwóch kostek lodu, łyżeczki śmietanki i paru kropel cytryny. Maseczkę należy zostawić na ustach na 10 minut.

* Okład z masła orzechowego.
Mieszamy ze sobą łyżeczkę masła orzechowego, łyżkę śmietany oraz kawałek rozgniecionego banana. Uzyskaną papkę nakładamy na usta

* Balsam ochronny
45 gram olejku migdałowego oraz 7 gram wosku pszczelego mieszamy z łyżeczką miodu i podgrzewamy na małym ogniu przez 2-3 minuty. Odstawiamy do ostudzenia, a następnie dodajemy 4 krople olejku miętowego lub pomarańczowego. Całość przekładamy do niewielkiego pojemnika.

Jestem bardzo ciekawa,jak Wy dbacie o usta. I co polecacie.


Ania.

14 komentarzy:

  1. Mam ten peeling z Lush,jest fajny,aczkolwiek tak samo działa masaż zwykła szczoteczka do zębów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie;)
      kupiłam go z czystej ciekawości, data ważności zaraz się kończy a ja mam go jeszcze większą połowę! jest bardzo wydajny;) Ale nie wiem czy kupie go po raz kolejny, bo to co napisałaś ten sam efekt uzyskam po peelingu z cukru albo masażu szczoteczką.

      Usuń
  2. Mam ochotę na peeling z Lush, guma balonowa strasznie zachęca <3 Bałabym się tylko, że gdyby mi zasmakował, robiłabym ten peeling zbyt często. hahahah ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. peeling jest jadalny,więc zaryzykuj;))
      Pachnie cudownie!

      Usuń
  3. ten sam peeling mam, cudowny gadżet ;) skuteczny, ale jednak gadżet ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię peeling cukrowo-miodowy. Dzięki Twojej notce zrobię go dziś, bo trochę zaniedbałam usta. Na co dzień używam tylko pomadki ochronne. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Peeling (ja preferuje domowy peeling, bo nie chcę przepłacać ;) ) i masełko do ust Nivea to dla mnie must have!

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam peeling z Pat&Rub...super sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne rady. Usta to ta część mojego ciała, o której najczęściej zapominam przy codziennej pielęgnacji. Używam jedynie jakiegoś balsamu do ust i tyle. Może warto byłoby się nimi porządniej zainteresować?

    OdpowiedzUsuń
  8. Też kiedyś stosowałam maść z witaminą A i po dłuższym czasie, moje usta zamiast być nawilżone zaczęły strasznie pękać ;<

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten peeling z Lush'a ciągle za mną chodzi. :) Słyszałam, że super zdziera martwy naskórek, a jego użycie jest czysta przyjemnością, ponieważ go zlizujemy ;) Ja najchętniej sięgam po peeling z cukru z dodatkiem miodu lub kremu nawilżającego ;) Taka dawka oczyszczenia wprost genialnie działa na moje usta. Codziennie na noc nakładam ten sam co ty masełko do ust z Nivea malinowy, a w dzień pomadkę ochronną :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Trafiłaś w mój ulubiony temat, uwielbiam błyszczyki i wszystkie masła do dbania o usta, a peeling zapowiada się smakowicie;)

    OdpowiedzUsuń